Top

Content marketing strategie

Elk plan begint met het uiteenzetten van de strategie. Welke doelen wil je met je content bereiken en hoe ga je dat doen.

Zonder doel geen plan en zonder plan geen content. De content marketing strategie bepalen is essentieel voor succesvolle contentcreatie Op basis van de bedrijfsdoelen stellen we samen de doelstellingen vast die we met content marketing willen realiseren. Vervolgens gebruiken we onze speciaal ontwikkelde contentmarketingcanvas voor de verdere invulling van het plan. Het resultaat is een helder uitvoeringsplan met actuele thema’s, doelgroepomschrijving in persona’s en de meest geschikte communicatiekanalen. 

Hoe komen we tot een goede content marketing strategie?

Contentmarketing kan behoorlijke impact hebben op de organisatie, zowel aan de buitenkant als de binnenkant. Op basis van een goed beeld van de expertises, concurentie en de online capaciteiten gaan we aan de slag en doorlopen we samen een aantal stappen. Die worden uitgewerkt in een aantal opties, de verwachte opbrengsten en risico’s, de kosten en een tijdpad.

Wat zit er in het plan?

  • Concrete contentmarketing doelstellingen uitgewerkt in KPI’s
  • De doelgroepen omschreven scherpe persona’s
  • De content thema’s die relevant of actueel zijn voor die doelgroepen
  • En de bijbehorende storyline (‘rode draad’)
  • De communicatiekanalen waar de klanten het meest gebruik van maken.

 content marketing strategie

Het resultaat

Een helder uitvoeringsplan op maat waar je morgen direct mee aan de slag kunt.

Bekijk ook eens

CONTACT, KOFFIE, CONTENT!

Wij praten graag over onze content, maar nog liever praten we over jouw content. Met een kop koffie. Bij jou, of bij ons.