Top
wat is jouw plan?

Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on FacebookBuffer this pageShare on Google+

Zelf content maken is goed, uitbesteden is beter

wat is jouw plan?

Moet je content marketing uitbesteden aan professionals? Zelf produceren kost minder, maar hoe lang houd je dat vol?

De cijfers liegen niet. 88 procent van de marketeers hanteert een of andere vorm van content marketing strategie. Het merendeel daarvan wil volgend jaar nóg meer content produceren, en ze schrikken er niet voor terug om 28 procent van hun budget aan content marketing te besteden, sommigen zelfs 50 procent.

Slecht nieuws: als iedereen steeds meer content produceert, moeten beslissers zich door nog meer waardeloze prut worstelen, voordat ze de echte waardevolle informatie vinden.  Marketeers moeten dus nóg beter hun huiswerk doen om hun brand duidelijk afwijkend in de markt te zetten.

Contentmarketing is 'hot' bij marketeers. Net zoals hun grootste zorg: hoe boek ik hier succes mee?

De meeste marketeers tobben over hun content strategie: niet genoeg succes. En als de bazen hun aanpak in twijfel trekken, is de banen blues niet ver weg. Jij als marketeer zult helder moeten aantonen wat jouw content marketing probeersels concreet bijdragen aan het B2B-resultaat. Zo niet dan kun je bezuiniging op je budget  verwachten. De ceo rekent op een succesverhaal.

Outsourcen om ontbrekende expertise binnen te halen

Een prikkelend stuk schrijven lukt nog wel, maar om dat vol te houden over een langere periode gaat ze niet in de koude kleren zitten. 63% van de content marketeers ziet in hetpot of gold, brilliant idea creëren van kwalitatief hoogwaardige content een grote uitdaging. Tijdsgebrek speelt bij 50% van die marketeers een belemmerende rol. Bezuinigingen (met dank aan de crisis) helpen evenmin.

Tsja, wordt het dan geen tijd om professionals in te huren? Een echte marketing expert, een team dat tijd en expertise in handen heeft om zeer specifieke kwalitatief hoogstaande content te produceren en te BLIJVEN produceren? Zelf naar de gouden pot aan het eind van de regenboog zoeken is leuk en uitdagend, uitbesteden biedt een grotere garantie op succes!

Outsourcen geeft je een nieuw perspectief

Soms ben je zo diep in je eigen business ingevoerd, dat het je blik beperkt. Je veronderstelt allerlei voorkennis bij de lezers en je valt snel in herhalingen. En op den duur wordt je ook minder creatief in het vertellen van je verhaal. Op zo’n moment is een vers perspectief een verademing. Je kunt natuurlijk zelf een goeie marketeer aannemen, maar dat is ook niet goedkoop (training, salaris en werkgeverslasten). Een professional inhuren  kost ook veel geld, maar je kunt veel strakker je marketing budget in de hand houden. Door uit te besteden heb je geen onverwachte extra overhead kosten. En je vermijdt tunnelvisie. Door professionals in te huren haal je een compleet team binnen dat barst van de ideeën en expertise op het gebied van content, SEO, sociale en digitale media, etcetera.

Outsourcen als je business groeit

Als je bedrijf een groeispurt doormaakt of sterk gaat
uitbreiden, is dat het perfecte moment om jecontent creatie outsoursen of zelf maken content marketing out te sourcen. Als je business sterk verandert, ligt de focus waarschijnlijk op het tevredenhouden van bestaande klanten en het aanpassen van de interne organisatie en de bedrijfsprocessen. Het geeft behoorlijk wat rust in de tent als je dan hulp hebt ingehuurd  bij de externe bedrijfsprocessen. Bovendien: als je wil groeien, is er waarschijnlijk ook een duidelijk budget om die groei te mogelijk te maken met behulp van resultaatgerichte partner.

Outsourcen betekent niet de controle opgeven

Het kan niet de bedoeling zijn dat je met het inhuren van een marketing partner zelf geen creatieve input meer kunt of mag geven. Niemand kent jouw product of service tenslotte beter dan jijzelf. Hetzelfde geld voor je klantenkring: jij en je collega’s zijn de échte kenners van jullie doelgroep.  Een content marketing partner gebruikt slechts jouw kennis om authentieke content te genereren Jij houdt zelf de touwtjes in handen, En jij bepaalt samen met het bureau hoe je jouw merk in de mark wil zetten.

Goedkoop is duurkoop

Focus bij het inhuren van marketing specials niet alleen op het tarief. Kijk ook naar de reputatie van het marketing bureau en de meerwaarde die dit specifieke bureau oplevert. Check de mensen waarmee je direct gaat samenwerken: is er een creatieve klik? Welke campagnes heeft het bureau in het verleden gedaan, passen die bij jouw brand? Door een bureau in te huren geef je je marketing budget uit aan marketing, niet aan het gedoe van huren en trainen van nieuw personeel.

Benodigheden voor een solide content marketing strategie

1 Marketing kennis en ervaringhandige tips content marketing

2 Schrijftalent

3 Verhalen vertellen

4 Creatieve design vaardigheid

5 Flexibel met verschillende platforms (blogs, gsm) omspringen

Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on FacebookBuffer this pageShare on Google+

Voordat ik Metis Media ben begonnen heb ik diverse marketing-, sales- en managementfuncties bekleed bij KPN. Als Manager Marketing voor het MKB heb ik veel kennis en ervaring opgedaan met het opzetten en succesvol maken van marktbewerking campagnes in zowel massa media als online (social) media. Eén van de leukste projecten was het opzetten van KPN&Co: een online platform voor ondernemers. Naast mijn werk voor Metis Media besteed ik vooral tijd aan de sportieve en creatieve ontwikkeling van mijn dochters. Mijn beste ideeën krijg ik niet, zoals veel anderen, onder de douche maar op mijn volkstuin in Buitenveldert :).

Geen reacties

Plaats een reactie