Top

Contentcreatie: hoe maak je content die opvalt?

Nu we weten wat we gaan vertellen en voor wie het bedoeld is kunnen we aan de slag. Maar niet zonder ons eerst verder te verdiepen in de doelgroep.

Relevante content maken is echt een vak apart, maar essentieel bij contentcreatie. Dus dat doen we samen. Jij kent je doelgroep tenslotte het beste. Artikelen worden op maat geschreven. Of we zoeken naar relevante bestaande artikelen, die in overleg zorgvuldig gecureerd worden. Hiervoor hebben wij professionele tools in huis. De timing en de frequentie waarmee de content verschijnt houden we nauwkeurig bij. Gebruikers willen natuurlijk niet overspoeld worden, maar ze moeten je ook niet vergeten. Op die manier wordt de informatie die je deelt gewaardeerd en komt dialoog op gang.

Wat is het geheim van onze contentcreatie?

Relevantie, relevantie, relevantie. We houden ons aan de samen gekozen thema’s en de bijbehorende storyline. Die is gebaseerd op onderwerpen, uitdagingen en dilemma’s waar de doelgroep (je audience) mee worstelt. Daarmee voorkomen we dat de content als opdringerig, onnodig of nietszeggend wordt ervaren. We gaan best ver. Voor een pakkende titel, een bijpassende tweet of een opvallend beeld doen we ontzettend ons best en we gebruiken moderne tools om te kijken wat de impact gaat zijn.

relevantie content

Hoe werken we?

  • De contentkalender bepaalt wat wanneer gemaakt moet worden en door wie.
  • We kiezen de vorm die het beste bij de boodschap past en niet andersom.
  • We houden uiteraard rekening met de regels van Google (SEO)
  • We analyseren altijd het resultaat voor nog meer likes, shares, comments of downloads.

Het resultaat

Het resultaat van het contentcreatie proces is relevante, activerende content. Content die de doelgroep waardeert, graag deelt met anderen en de dialoog stimuleert.

Bekijk ook eens

CONTACT, KOFFIE, CONTENT!

Wij praten graag over onze content, maar nog liever praten we over jouw content. Met een kop koffie. Bij jou, of bij ons.