Content marketing: hoe maak je content die opvalt?

Hoe zorg je nu dat je content in alle dagelijkse ruis de aandacht trekt van de mensen die je wilt bereiken? Het is tegenwoordig belangrijker dan ooit dat je de juiste content cureert en je de boodschap duidelijk naar je doelgroep communiceert.

Relevante content maken is echt een vak apart, maar essentieel bij content marketing. Dus dat doen we samen. Jij kent je doelgroep tenslotte het beste. Artikelen worden op maat geschreven. Of we zoeken naar relevante bestaande artikelen, die in overleg zorgvuldig gecureerd worden. Hiervoor hebben wij professionele tools in huis. De timing en de frequentie waarmee de content verschijnt houden we nauwkeurig bij. Gebruikers willen natuurlijk niet overspoeld worden, maar ze moeten je ook niet vergeten. Op die manier wordt de informatie die je deelt gewaardeerd en komt dialoog op gang.

Wat is het geheim van onze contentcreatie?

Relevantie, relevantie, relevantie. We houden ons aan de samen gekozen thema’s en de bijbehorende storyline. Die is gebaseerd op onderwerpen, uitdagingen en dilemma’s waar de doelgroep (je audience) mee worstelt. Daarmee voorkomen we dat de content als opdringerig, onnodig of nietszeggend wordt ervaren. We gaan best ver. Voor een pakkende titel, een bijpassende tweet of een opvallend beeld doen we ontzettend ons best en we gebruiken moderne tools om te kijken wat de impact gaat zijn.

Content Marketing - What do you want to say

Dat oranje vlak is precies waar je wilt dat je eigen content zich bevindt. Hiermee zorg je dat je de aandacht van je doelgroep grijpt. Hoe hoger de kwaliteit van deze content en hoe vaker deze content naar buiten wordt gebracht, des te groter de kans dat je de aandacht van je doelgroep vast zal weten te houden, wat leidt tot meer leads, klanten, volgers en inkomen. Dit is tenslotte waar het uiteindelijk om draait.

hoe werken we?

Contentkalender

De contentkalender bepaalt wat wanneer gemaakt moet worden en door wie.

Vorm

We kiezen de vorm die het beste bij de boodschap past en niet andersom.

Google (SEO)

We houden uiteraard rekening met de regels van Google (SEO).

Analyse

We analyseren het resultaat voor nog meer likes, shares, comments of downloads.

het resultaat?

Het resultaat van het contentcreatie proces is relevante, activerende content. Content die de doelgroep waardeert, graag deelt met anderen en de dialoog stimuleert.